06 mai, 2005

Linsebutikken beklager

Linsebutikkens leveringsgarantiTerningkast 1Til Linsebutikkens forsvar kan jeg begynne med å si at de har hatt en ydmyk tone i denne saken, men det er også alt. At leveringsgarantien gir 5% avslag hvis de ikke klarer å holde leveringstiden på inntil 16 dager(!), imponerer i grunnen ikke meg, men det er nå likefullt en garanti. Eller..

Jeg begynte med å bestille nye linser i februar. I god tid før påske tenkte jeg, for briller under slalombriller er jo en smule upraktisk. Det skulle imidlertid vise seg å bli en slik, litt upraktisk påske. For en måned etter bestillingen fikk jeg den litt suksesspregede tilbakemeldingen at en "enorm etterspørsel" hadde ført til at hverken Linsebutikken eller deres leverandør klarte presset. Hadde jeg virkelig klart å velte giganten Bausch & Lomb med sine 12.400 ansatte? Nei, det kunne jo ikke være slik. Linsebutikken forsikret imidlertid om at de jobbet 24 timer i døgnet, også i påsken. Så jeg valgte å vente litt til.

Etter ytterligere 2 uker (6 uker totalt) hadde denne knallharde jobbingen gitt resultater. Da hadde de innsett at den uventede pågangen førte til at de ikke ville klare å levere i det hele tatt! Den høyt profilerte leveringsgarantien ble ikke nevnt. Det er vel bare å innse at denne bare gjelder forsinkelser - ikke hvis leveransen uteblir. De bad meg faktisk om å skaffe linsene på en annen måte! Og det gjorde jeg.

Lenses4net leverte linsene på 3 dager og 33% billigere enn det Linsebutikken ville gjort! Nydelig jobbet folkens.

Ingen kommentarer: