24 august, 2005

Haugen Bok: Ikke så gode likevel

Terningkast 1Jeg har tidligere skrevet en skryteartikkel om Haugen Bok, men min seneste ordre gav meg et helt annet syn. For etter å ha sjekket postkassa i 12 dager, siden leveringstiden på boken skulle være fra 2-12 dager, ringte jeg dem for å høre om de kunne si noe nærmere om leveringstidspunktet. Det kunne de ikke...

En gretten sunnmøring hadde ikke noe som kunne minne om et smil på lur engang. Først prøvde han seg med at det var lenge til det var gått 12 dager, men når han skjønte at det raknet sa han at det var lite de kunne gjøre om forlaget ikke leverte. Det skjønner jeg jo, men her er det både måten han serverte det på og det faktum at de ikke har noe system for å varsle deg hvis den angitte leveringstiden ryker. Det er mye lettere å vente når du har fått beskjed om en forsinkelse, enn om din ordre bare lever sitt eget liv langt inne i uvissheten. Når jeg foreslo at en slik tilbakemelding ville vært kjærkommen fikk jeg et litt hånlig svar om at de tross alt har over 200.000 kunder!

Greit for meg, da er det bare å innfinne seg med at kundemassen hos Haugen Bok nå er blitt så stor at det ikke finnes datasystemer som klarer å håndtere slike situasjoner og at de i hvert fall ikke har tenkt å yte personlig service. Jeg kansellerte ordren og foreslår at de bokelskende sunnmøringene henter litt inspirasjon her.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det gjør jeg også ! Hallo Kunde 1 - Hører du oss ? Vi savner dine finurlige og konstruktive tilbakemeldinger !

Kunde1 sa...

Når dere sier det slik, er det selvsagt vanskelig å holde seg unna tastaturet. Jeg tør ikke love noe, men skal forsøke å tømme hodet for den siste tidens opplevelser og se om ikke noen snart fortjener et spark på leggen..

Anonym sa...

Eg lurar på kvifor du har slutta å blogga på denne sia.

Eg har vore ein stor tilhengjar, og er vonbroten den ikkje oppdaterast lengre.

Håpar at du snart kommer attende...

Anonym sa...

Dear CustomerOne

I wonder if You are planning to translate your blog to english.

I've heard a lot about your blog, but since I'm not to good in norwegian - it's difficult for me to read it.

Thankfull for answer...

Best regards
English "wannabe"-reader

Anonym sa...

Sjære-alr-fot-kunnden
Jei-hade-blit-veldi-gla-vis-du-hade-
skrivi-om-noen-bra-butiker-der-jei-kan
-sjøpe-slik-stilie-ting-til-skeitbård

Anonym sa...

Ser du har begynt å få litt "blest" på kommentarene dine her - så vi hiver oss på, og prøver å ri på bølgen - mens det ennå kanskje er litt fart i den...

Vi er en gjeng med studenter, som har valgt å skrive en oppgave om "Internett - forbrukernes nye 'kjøpslov'"

I denne oppgaven har vi tatt for oss den makt som andres erfaringer og kjøpstips har på oss i beslutningsprosessen når vi skal kjøpe et nytt produkt.

Vi har brukt din side som et eksempel, og referanse i vår oppgave - men ser nå at aktiviteten på denne siden har avtatt betraktelig.

Både for vår oppgave - og den generelle forbrukers del - hadde vi satt stor pris på om din kritiske røst i vårt forbrukersamfunn, igjen hadde vært å finne i blant oss.

Anonym sa...

Nextgentel er absolutt noe å skrive om.
De vet ikke hva kundeservice er.