13 juli, 2005

Trening for alle penga

Det er flere årsaker til at jeg bør og har lyst til å trene i et treningsstudio, men det kan være minst like mange grunner til at jeg ønsker å slutte når jeg først har begynt! Jeg kan ganske enkelt miste motivasjonen for å trene, eller enda verre - aldri finne den. Jeg skal kanskje flytte til et sted hvor ordet 'treningssenter' bare forårsaker måpende uttrykk eller pådrar meg kanskje et prolaps mens jeg forsøker å imponere andre medlemmer. Listen kan gjøres lang.

I slike tilfeller er det veldig upraktisk at de fleste treningssenter på død og liv skal binde meg til minst 12 måneder som om det hele dreier seg om en slags straff i steden for noe positivt. I butikkverdenen blir det noe sånt som et krav om at jeg minst må kjøpe 12 CDer hvis det i det hele tatt skal være vits i å betjene meg.

Jeg ser at bindingstiden bidrar til større forutsigbarhet for treningssenteret, men er slett ikke sikker på om det gir mer langsiktige og fornøyde kunder. Tvert imot tror jeg at de som lanserer trening til lav pris uten bindingstid vil få mange langsiktige kunder. Det er som med kjøp av klær eller andre varer. Du kjøper det ikke for å bytte, og du begynner ikke å trene for å slutte.

La heller de som er medlemmer i mer enn et år få rabatter i form av frie måneder, treningsutstyr eller personlig innstruktør slik at det vil lønne seg å svette mer.

12 juli, 2005

Adresseavisen i tabloid?

Terningkast 2Jeg har tidligere abonnert på Adresseavisen og liker avisen godt, men nå bor jeg i en liten leilighet hvor frokosten inntas ved et smalt bord. Der blir det liten plass til Cornflakes'en så lenge avisen legger beslag på en halv kvadratmeter. Jeg abonnerer derfor ikke lenger. Det ville for øvrig være hyggelig å kunne ta med avisen på stranden uten å måtte bardunere den. Når Adresseavisen kommer i tabloid vil jeg abonnere igjen. I tillegg vil jeg tippe at løssalget også vil gå opp!

09 juli, 2005

Brafilm: Signatur takk!

Terningkast 6Jeg hadde tenkt å skrive en rosende artikkel om Brafilm pga at dette ganske enkelt er en veldig god og velfungerende tjeneste. Gode priser, gode nettsider og raske leveranser med smart emballasje-opplegg. Det var bare det at jeg til tross for alt dette opplevde at vi ikke fikk sett så mange filmer i måneden allikevel, og derfor ville avbestille abonnementet uten at jeg var misfornøyd på noen måte.

Det var da terningkastet gikk fra seks til tre. For kan noen gi meg en god grunn til at Brafilm ikke kunne akseptere en oppsigelse pr mail, men måtte ha en "gammeldags" signatur i tillegg? Da jeg tegnet abonnementet var en elektronisk innmelding mer enn nok for dem. Det får meg til å tro at Brafilm ganske enkelt ønsker å gjøre prosessen med en utmelding litt mer tungvint for å få folk til å droppe det. Er det god kundeservice? Jeg synes ikke det!

Oppdatering | 14 november, 2006:

Jeg vet i grunnen ikke helt når dette fant sted, men det kan virke som om Brafilm har valgt å gjøre prosessen med utmelding mye enklere, og da vipper også mitt syn på dem tilbake til utgangspunktet som var "storfornøyd"!

Hva skjedde?

Writers blockTerningkast 1En av mine lesere har i en kommentar gitt meg terningkast 1 for dårlig oppfølging av dette nettstedet. Med datoen på foregående artikkel lysende på forsiden kan jeg ikke annet enn å vende det annet kinn til slik at flere kan få inn velfortjente ørefiker. Jeg skammer meg!

Jeg hadde håpet at flere ville benytte sjansen til å kanalisere sine frustrasjoner her, men jeg har bare fått et par innlegg hvor det ene er publisert. Det andre hadde så lite saklig innhold at jeg ikke fant det riktig å sette den aktuelle butikken i gapestokk.

Jeg skal prøve å ta meg litt sammen, men ønsker ikke å dikte opp historier. Jeg vil imidlertid benytte tjenestene Bloggrevyen, Imperfektum og Et Eller Annet for å varsle nye innlegg, så da vet du det!